RAW Watermeloen- kokosmilkshake, zuivelvrij!

Het warme weer lijkt aan te houden, op wat mindere dagen na, ook hier vragen de kids om verkoeling en de ijssalon is verleidelijk. Natuurlijk gaan ook wij wel eens los en halen we zo’n grote oubliehoorn met bolletjes Italiaans ijs, maar de kleurtjes verklappen mij teveel ingrediënten en de smaak teveel suiker. Liever niet dus en zeker niet te vaak.

Vandaag dus niet! Vandaag maken we een gezond alternatief, net zo lekker, maar één waar je geweten niet van knaagt!

Met dit recept kun je 2 kanten op. Wanneer je een ijsmachine hebt, dan kun je er heerlijk schepijs van maken, maar ik maak er vandaag een milkshake van. Heerlijk cool en super gezond!

Een overheerlijke milkshake van watermeloen en kokosmelk!

Super, super lekker… Dat is het belangrijkste, maar je wilt vast ook weten waarom het zo gezond voor je is?

RAW kokosmelkpoeder

Mijn keuze… Altijd RAW kokosmelk bij de hand! €17,49

Kokosmelk wordt gemaakt van het rijpe vlees van de kokosnoot, een romige vloeistof en een geweldig alternatief voor koemelk. Het is heel licht verteerbaar en bevat de vitamines B, C en E en de mineralen magnesium, kalium, fosfor en ijzer. Daarnaast zit het boordevol met antioxidanten, welke zoveel schade in ons lichaam kunnen herstellen. Kokosmelk is rijk aan laurinezuur, een vetzuur wat ook in moedermelk voorkomt. Het heeft anti-schimmel en anti- virale eigenschappen die het lichaam helpen zichzelf te beschermen tegen bacteriën en ziekten. Laurinezuur komt in weinig voedingsmiddelen voor, het drinken van kokosmelk zouden we veel vaker moeten doen!

Watermeloen. Folium, kalium, vitamine A, C en E, ijzer, betacaroteen, calcium, magnesium en fosfor… het zit allemaal in de watermeloen. Het is een van de weinige fruitsoorten in de wereld die vitamine E bevat én het is misschien wel het meest verkoelende  stuk fruit in de wereld! Hart- en vaatziekten, bloedarmoede, hoge bloeddruk… Watermeloen helpt het allemaal voorkomen.

Kokosmelk én watermeloen bevatten beiden calcium én fosfor. Exact wat je nodig hebt voor goede botten én… sterke tanden. Want tanden zijn gewoonweg een verlengde van je botten!

Voor dit recept gebruik ik kokossuiker, omdat ik het simpelweg nog in huis had. Ik wil het volledig RAW houden. Bovendien bevriest honing niet, dus dan wordt het allemaal iets lastiger te bewerken. Moet jij speciaal voor dit recept kokossuiker aanschaffen? Overweeg dan eens gewone palmsuiker, je leest hier waarom ik dat zeg.

Gezond dus! Heel wat anders dan de chemische milkshakes bij de snackbar… Pfieuw.. Dat is een opluchting! Roep de kindjes er maar bij, vandaag gaan we lekker zondigen…

Ehm.. zondigen? Neeee! We gaan ons lichaam heel veel goeds geven… met een milkshake!

Wat heb je nodig??

  • 400 ml. kokosmelk
  • 1/2 mini watermeloen/ 1/4 normale watermeloen
  • 1 vanillestokje
  • 2 el. palmsuiker/kokosbloesemsuiker

 

  • Snijd het vanillestokje door de lengte in en rasp het vanille er met een mesje uit.
  • Haal het vruchtvlees uit de watermeloen en snijd het in kleine stukjes.
  • Mix de kokosmelk en de watermeloen in een blender of keukenmachine, tot het een glad en luchtig mengsel wordt.
  • Voeg de vanille toe.
  • Voeg de suiker toe.
  • Mix het geheel nog eens goed door.
  • Maak je er schepijs van? Verwerk het vanaf nu zoals je gewend bent.
  • Voor een milkshake schenk je de mix over in een afsluitbare, bak of schaal, wat in de vriezer mag.
  • Plaats de bak 3 tot 4 uur in de vriezer.
  • Haal de mix uit de vriezer en mix het nogmaals in de blender of keukenmachine, zodat het weer luchtig en vloeibaar wordt.
  • Schenk het over in 4 glazen en klaar is je overheerlijke en gezonde milkshake!

Zo kom je de zomerse dagen wel door! Experimenteer ook eens met frambozen of blauwe bessen… jummie!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *