Quinoa salade met zongedroogde tomaatjes en watermeloen

Ik zal eerlijk zijn. Dit is geen salade die ik volledig uit gekunsteld heb. Het was een ‘ik mik wat bij elkaar en toevallig pakt het goed uit’- lunch. Maar het was zo ontzettend lekker dat ik hem met je wil delen.

Het voordeel van veel groente en fruit, op voorraad in huis, is dat je geregeld alles kunt combineren. Het nadenken over wat je gaat eten raakt wat op de achtergrond, omdat het eigenlijk zo makkelijk is wanneer de basis voor handen is. Deze salade is dus werkelijk een soort ratatouille van restjes, maar natuurlijk kun je er ook speciaal wat voor in huis halen. Mik er nog wat bij in, of haal er wat bij weg. Ik heb er bewust voor gekozen géén feta toe te voegen aan deze salade, omdat ik op dit moment zo min mogelijk zuivel wil gebruiken. Maar… het zal er ongetwijfeld óók heerlijk in zijn!

Een salade vol vezels, ijzer, vitamines A, B, C, K en E. Inclusief foliumzuur, fosfor, calcium, magnesium en zink en nog veel meer mineralen.. Wat wil je nog meer?!

Wat heb je nodig?

3 handjes vol verse gewassen spinazie, ontdaan van de stengel.
2 lente uitjes, gesneden.
5 cm komkommer, in stukjes gesneden.
Halve rode paprika in stukjes gesneden.
8 zongedroogde tomaatjes.
1 part watermeloen, geel of rood, in blokjes gesneden.
Quinoa, rood.
Bouillon.
Kerrie.( ongeveer een kwart theelepel)
Peper en zout.

  • Kook de Quinoa volgens de aanwijzingen op de verpakking, voeg wat bouillon aan het kookwater toe.
  • Mix in een schaal de spinazie, blokjes paprika, watermeloen, zongedroogde tomaatjes en de lenteuitjes.
  • Breng op smaak met peper en zout en een klein beetje kerrie.
  • Mix alles goed door en voeg er de afgegoten quinoa aan toe.

Eet smakelijk!

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *